Wolven

Leeftijd:
kinderen geboren in 2012-2013

De wolven vormen een overgangsgroep tussen de welpen (waar de activiteiten nog vooral in het teken staan van het pure spelen) en de jojo’s (waar de leden meer verantwoordelijkheid en zelfstandigheid moeten opnemen). Net zoals bij de welpen is er ruimte voor (iets complexere) bos- en pleinspelen en dergelijke. Daarnaast gaan we met de wolven ook echt de scouteske tour op en brengen we ze een aantal essentiële technieken bij: het opzetten van patrouilletenten, verschillende knopen en de basics van het sjorren. Tweemaal per jaar gaan we met z'n allen op weekend en het hoogtepunt van het scoutsjaar is het wolvenkamp tijdens de eerste helft van de zomervakantie. Tien dagen op vakantie met scoutsvrienden en –vriendinnen, gevuld met toffe spellen en opdrachten in thema. Bovendien krijgen de wolven een echte uitdaging in de vorm van een eendaagse wandeltocht: ze worden gedropt in de omgeving waarna ze in groepjes terug naar het kampterrein moeten geraken m.b.v. kaarten. Iets voor jou? Elke zondag op ons terrein aan de Wolvenbosdreef hebben we een vergadering (= scoutsactiviteit). Kom gerust eens proberen!

De Wolvenleiding

Lore Van Elst - Aangenaam Smelleken (0468135675)

Lissa Matthijssens - Doordachte Meles

Senne Matthijssens - Schalkse Eekhoorn