Corona

HUIDIGE MAATREGELEN (vanaf 1 februari)

______________________________________________________________________________________________

Link naar inschrijvingsformulieren: 

*controleer zeker de klepper voor de uren van de vergaderingen!

______________________________________________________________________________________________

Vanaf zaterdag 6 februari zal de scouts terug opstarten. Elke tak heeft scouts in groepjes van 10 leden. Om dat organisatorisch te regelen, zullen we werken met inschrijvingen. Elke twee weken krijgt u van de groepsleiding een google form (per tak) om uw zoon of dochter in te schrijven voor de komende twee weken. De inschrijvingen lopen tot en met donderdagavond van de eerste week. Aangezien de meeste takken niet meer dan 2 bubbels van 10 leden hebben, werd beslist om nog maar te werken met 1 tijdslot van 2,5 uur. Dit wil zeggen dat de vergaderingen in de voormiddag doorgaan van 10u - 12u30 en die van de namiddag van 14u - 16u30.

OPGELET: Omdat de Givers wel soms met 3 bubbels zijn, werd beslist om hen in de namiddag te laten vergaderen, in plaats van de voormiddag. Dit wil zeggen dat de Givers en de Wolven van plaats wisselen. De Givers hebben een tijdslot van 3u. Afhankelijk van hoeveel bubbels er zijn wordt op voorhand in de whatsapp gecommuniceerd hoelang de vergadering zal duren en welk lid om hoe laat aanwezig moet zijn.

Concreet betekent dit het volgende:

  • Zaterdagvoormiddag van 10u tot 12u30: Wolven en Jojo’s
  • Zaterdagnamiddag van 14u tot 17u: Givers
  • Zondagvoormiddag van 10u tot 12u30: Kapoenen en Welpen
  • Zondagnamiddag van 14u tot 16u30: Poenkas en Kawellen

U krijgt een bevestigingsmail van de leiding van de tak. Om de twee weken samen met het formulier wisselen we zaterdag en zondag om. Dit wil zeggen dat het dan zo is:

  • Zaterdagvoormiddag van 10u tot 12u30: Kapoenen en Welpen
  • Zaterdagnamiddag van 14u tot 16u30: Poenkas en Kawellen
  • Zondagvoormiddag van 10u tot 12u30: Wolven en Jojo’s
  • Zondagnamiddag van 14u tot 17u: Givers

U krijgt een mail van de leiding van de tak ten laatste vrijdagavond om te laten weten welk tijdsblok uw kind elke week aanwezig mag zijn.

Als u uw kind heeft ingeschreven, verwachten we ook dat hij of zij aanwezig zal zijn. Bij het verdelen van de groepen zal het moeilijk zijn om rekening te houden met vriendjes en vriendinnetjes, we hopen dat jullie dat begrijpen.

De huidige maatregelen voor het jeugdwerk zijn de volgende:

  • De leiding zal altijd mondmaskers dragen en zo veel mogelijk afstand houden.
  • Leden onder de 12 (Kapoenkas, Kawelpen en Wolven) mogen in principe binnen vergaderen, maar dit gaan we ten zeerste vermijden. Zij moeten geen mondmasker dragen (ook wolven die reeds 12 jaar zijn moeten dit niet).
  • Leden boven de 12 (Jojo’s en Givers) mogen uitsluitend buiten en moeten ten allen tijden een mondmasker dragen.
  • Handhygiëne blijft de belangrijkste regel: er zal weer handgel ter beschikking zijn bij aankomst.
  • Het is nog steeds de bedoeling dat jullie als ouders jullie kinderen afzetten bij de poort, de aanwezige leiding zal uw zoon of dochter weer begeleiden naar de juiste zone.

Er wordt nog steeds met 4 zones gewerkt. Kijk dus altijd goed na in de Klepper waar uw zoon of dochter moet zijn, zodat u de juiste poort gebruikt (in bijlage nog eens het plan toegevoegd).

Omdat we niet binnen kunnen, vragen we steeds om uw kinderen te kleden naar de weersomstandigheden. Ook het meegeven van een drinkbus wordt aanbevolen. Zo kan uw zoon of dochter Coronaproof water drinken tijdens de vergadering.

Vanuit de regering wordt verwacht dat u uw zoon of dochter slechts één hobby per week laat doen. Voor de veiligheid van de leiding en van de andere kinderen gaan wij ervanuit dat u deze richtlijn opvolgt.

Bij onduidelijkheden of vragen, aarzel niet om ons te contacteren. Wij kijken er alvast enorm naar uit om eindelijk terug voor alle kinderen en jongeren scouts te organiseren.